30.06.2011

Iced coffe eller iskaffe på kedeligt dansk

Ja, som overskriften jo siger så får I lige 'opskriften' på iced coffe. Jeg fandt den på fantastiske Emily's blog og måtte bare prøve det. For jeg er ret vild med iced coffe. Så igår aftes gik jeg i køkkenet og begyndte - og det er egentlig ikke særlig svært.

Jeg tog:

 - 125g kaffe
 - 2L koldt vand - der står sådan set 1,9L, men nu er jeg ikke så nøjeregnene.

Så tog jeg en stor skål og hældte kaffen op i og derefter hældte jeg vandet over. Så rørte jeg rundt indtil al kaffen var dækket af vand. Se billede 1
Derefter lod eg det stå og trække i ca. 12 timer med film over.
Her til morgen filtrerede jeg det så gennem et kaffefilter. Se billede 2
Og voila så er der kaffe klar til iskaffe.

- Jeg tog et stort glas og fyldte isterninger i, så hældte jeg kaffe halvt op i glasset og fyldte resten af glasset med mælk.

OBS! Ud af de 125g kaffe og de 2L vand kommer der ca. 1,5L kaffe ud. Se billede 3


I får lige nogle billeder af processen! ;D






I have made my own iced coffe - I found the recipe on sweet Emily's blog. And thought that i would try to make it. 
And I must say - It is fantastic! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar