30.06.2011

chokolade cupcake med chokolade frosting!

Som I nok har set i mine tidligere indlæg, så har jeg lavet cupcakes idag. Og de er simpelthen bare GODE!
Så derfor synes jeg at i skal have opskriften på dem. Opskriften har jeg fra Sarahs kager.

Man skal bruge følgende

  • 50g 70% hakket mørk chokolade
  • 100g mel
  • 20g usødet kakao
  • 140g sukker
  • 1,5 tsk. bagepulver
  • lidt salt
  • 40g blødt smør
  • 1,2 dl letmælk
  • 1 æg
  • 1 tsk. vaniljesukker
OBS! Det får man 12 cupcakes ud af. 

Til frostingen skal du bruge følgende:
  • 300g flormelis
  • 0,4 dl letmælk
  • 100g blød smør (det må ikke være magarine)
  • 50g 70% smeltet mørk chokolade
Jeg startede med at tænde ovnen på 170 grader. 
Først hakkede jeg chokoladen, derefter tog jeg smøren, melet, sukkeret, kakaoen, bagepulveret og saltet og blandede det i en skål med en elmikser, indtil alle ingredienserne var godt bladet sammen. 
I en anden skål blandede jeg vaniljesukker, æg og mælk. 
Så blandede jeg de to skåle sammen og rørte det sammen til en glat masse. Derefter vendte jeg chokoladestykker dejen. 
Til sidst fylder du muffinsformene 2/3 dele op. OBS! Det er bedst at putte muffinsformene i en metalmuffinsform så bliver de pænere. 
Cupcakekene skal bages i 20-25 min og afkøles inden frostingen puttes på. 

Frostingen laver du således:
Jeg startede med at smelte chokoladen og lod den køle ned til stuetemperatur. 
Så piskede jeg flormelissen og smøren sammen og tilsatte mælken. 
Derefter piskede jeg den smeltede chokolade i. 
Et lille tip - jo længere tid frostingen piskes, jo lettere bliver den. 

Hakket chokolade

Sukker - Kakao - Hakket chokolade - Mel

Det overnstående blandet sammen

Æg - Mælk - Vaniljesukker blandet sammen

Alle ingredienserne blandet sammen. 

Så er ingredienserne pisket sammen til en glat masse. 

Formene er fyldt ca. 2/3 op

Så er cupcakesne bag færdig

Frostingen bliver rørt

Chokoladen er blevet rørt i frostingen

Og cupcakesne er færdige med flot frosting på.


A recipe on cupcakes. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar